سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صنعت چاپ

فرآیند برندسازی باید در فضای آفلاین و آنلاین انجام شود؛ چاپ کاتالوگ، بروشور، پوستر، ساک دستی و... از جمله اقداماتی هستند در برندسازی آفلاین کاربرد دارند. چاپ کاتالوگ جزو روش‌هایی است که هم برای تبلیغات و برندسازی و هم برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان کاربرد دارد. به همین دلیل اکثر کسب و کارهای بزرگ، برای محصولاتشان از کاتالوگ استفاده می‌کنند.

کاتالوگ

کاتالوگ نوعی دفترچه راهنماست که در آن ویژگی‌های محصولات و هر آن چیزی که فکر می‌کنید مشتری شما باید بداند، ثبت می‌شود. با استفاده از کاتالوگ مخاطبان شما لیستی منظم و طراحی‌شده از محصولات دارند که می‌توانند با توجه به آن‌ تصمیم بگیرند به کدام‌یک از محصولات شما نیاز خواهند داشت.

استفاده از کاتالوگ یکی از روش‌هایی است که نشان می‌دهد برند شما به شکل حرفه‌ای فعالیت می‌کند. 5 دلیل این موضوع را در این مقاله می‌خوانید.

1.       مشتریان با مطالعه کاتالوگ دلایل بیشتری برای خرید پیدا می‌کنند

مشتریان برای خرید باید با ویژگی‌های محصولات آشنا شوند. کسب و کارهای کوچک می‌توانند این کار را به صورت مستقیم انجام دهند؛ یعنی فروشندگان درباره محصولات با مشتریان صحبت کنند. زیرا هم تعداد محصولات و هم تعداد مشتریان روزانه این کسب و کارها محدود است. اما برندهای بزرگ، مشتری‌های زیادی دارند و تعداد مشتریان آن‌ها نیز زیاد است. آن‌ها به روش‌های بهتری برای ارائه توضیحات درباره محصولات نیاز دارند.

با چاپ کاتالوگ مشتریان شما به اطلاعاتی منسجم و دسته‌بندی شده درباره محصولاتتان دسترسی خواهند داشت و می‌توانند با تمام مزیت‌های آن‌ها آشنا شوند. چنین قابلیتی باعث می‌شود ذهن آن‌ها در حین خواندن ویژگی‌های محصول، آن را با نیاز موجود مطابقت دهد. در نتیجه بعد از مطالعه کاتالوگ مخاطب درک می‌کند محصول شما همان چیزی است که به آن نیاز دارد و به مشتری تبدیل می‌شود.

2.     چاپ کاتالوگ یک روش تبلیغاتی کم‌هزینه و پربازده است

کاتالوگ‌ها تنها برای توضیح درباره محصولات کاربرد ندارند. آن‌ها می‌توانند در فرایند برندسازی نیز کاربردی باشند. زمانی که به یک مشتری کاتالوگ می‌دهید، آن را به همراه خود می‌برد و احتمالا افرادی که در دایره ارتباطی او هستند نیز این کاتالوگ را می‌بینند. حتی ممکن است آن را مطالعه کنند. شما تنها یک کاتالوگ به یک نفر ارائه داده‌اید، اما چند نفر را با برند خود آشنا کرده‌اید. این موضوع در بهترین حالت باعث بازاریابی دهان به دهان برای برندهای بزرگ نیز می‌شود.

منبع : رجانیوز